دانشجویان گفتار درمانی همدان ۸۸

وظیفه یک گفتاردرمانگر کمک به افرادیست که دچار اختلالات تکلم هستند تا این بیماران نیز مانند سایرین از گفتار طبیعی بر خوردار شوند

دانشجویان گفتار درمانی همدان ۸۸

وظیفه یک گفتاردرمانگر کمک به افرادیست که دچار اختلالات تکلم هستند تا این بیماران نیز مانند سایرین از گفتار طبیعی بر خوردار شوند

همایش شکاف لب و کام

سلام دوستان.دید چی شد؟؟؟؟!!!!یه همایش از دست دادیم اون هم کجا تو اصفهان عزیز... 

حالا دلگیر نشید اینم یه خبر کوچولو از همایش ..............  

دومین همایش کشوری شکاف لب و کام با حضور رئیس دانشگاه ،  دکتر برایان سامرلد جراح پلاستیک از استرالیا، دکتر مظاهری جراح پلاستیک از آمریکا،  مسئولین دانشگاهی، هفتم تا نهم مهرماه در تالار ابن سینای دانشگاه برگزار شد.

دکتر شیرانی،رئیس دانشگاه در این همایش بیان نمودند: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان یکی از بهترین و پیشتازترین دانشگاه های علوم پزشکی کشور در بحث شکاف لب و کام می باشد.

آقای دکتر شیرانی در ادامه افزودند: یکی از افتخارات نظام سلامت،کار تیمی و منسجم است که اگر یک تیم درمانی به خوبی کار نکند و هماهنگ نباشد بیمار صدمه خواهد دید.

دکتر ادیبی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه در این همایش گفت: شکاف لب وکام یک بیماری مادرزادی قابل ترمیم است که در آنها بافت دهان یا لب در هفته ی اول تکامل جنینی به خوبی تشکیل نمی شود.

دکتر ادیبی در ادامه افزود: مهمترین فناوری در نظام سلامت، ارتقای سلامت جامعه  است که تیم شکاف لب و کام  دانشگاه نسبت به دیگر تیم های درمانی کشور در این زمینه یک گام جلوتر بوده و تاکنون توانسته در زمینه تشخیص و درمان به موقع بیماران مبتلا به این بیماری موفق عمل کند.

دکتر معمارزاده، سرپرست تیم شکاف لب و کام دانشگاه و دبیر علمی این همایش گفت: دومین همایش کشوری شکاف لب و کام، با هدف ایجاد بستر مناسب برای بیان مطالب علمی جدید و معرفی تکنیک های جدید در درمان بیماران شکاف لب و کام برگزار شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه 130 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است، افزود: از این تعداد 100 مقاله پذیرفته شده که به صورت پوستر و سخنرانی در این 3 روز به مدعوین ارایه گردید.

دکتر معمارزاده در ادامه افزود: در دومین همایش کشوری شکاف لب و کام سعی شده است که با بحث و تبادل نظر در رابطه با مشکلات درمانی، عوارض جراحی با تکنیک ها و روش های جدید، زمینه لازم برای ارتقای سطح دانش پزشکان و متخصصین فراهم شود.

وی در ادامه تأسیس خیریه امام حسین(ع)، برگزاری سمینارهای آموزشی مخصوص خانواده ها برای نحوه صحیح صحبت کردن بچه های زیر 9 ماه، اجرای طرح پروتکل درمانی این بیماری به صورت کشوری در 3 ماهه آینده با همکاری معاونت تحقیقات و فناوری را از دیگر فعالیت های این تیم نام برد.

وی در ادامه گفت: امید است با برگزاری منظم چنین همایش هایی در سال های آینده بیش از پیش شاهد اجرای تحقیقات در جهت بهبود وضعیت سلامت این بیماران باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد