دانشجویان گفتار درمانی همدان ۸۸

وظیفه یک گفتاردرمانگر کمک به افرادیست که دچار اختلالات تکلم هستند تا این بیماران نیز مانند سایرین از گفتار طبیعی بر خوردار شوند

دانشجویان گفتار درمانی همدان ۸۸

وظیفه یک گفتاردرمانگر کمک به افرادیست که دچار اختلالات تکلم هستند تا این بیماران نیز مانند سایرین از گفتار طبیعی بر خوردار شوند

ترکی مثللر

(1چراغ اؤز دیبینه ایشق وئرمز

شرح : چراغ به نزدیکان خود روشنایی نمی دهد .                             

کنایه از کسانی است که با وجود مستحق در اطرافیان خود فقط دیگران از وجود او بهره مند می شوند .

(2قویی گازان اوزون درینده گوره ر

شرح : چاه کن همیشه خودش را در ته چاه می بیند . 

چاه کن همیشه ته چاه است .

چاه مکن بهر کسی                     اول خودت دوم کس

(3آتی آتین یانیندا باغلاسان یا هایین گوتورور یا هویین

شرح : اسب را کنار اسب دیگر ببندند یا خلقش را می گیرد و یا خویش را. 

تاثیر صحبت همنشینان به هم است.

ترا از برگ گل هر چند دامن پاکتر باشد          مشو با ناکسان همدم که صحبت را اثر باشد

(4آز یاشا - آزاد یاشا - انسان یاشا

شرح : کم زندگی کن ولی آزاد و انسان زندگی کن . 

کسانیکه زندگی اندک در آزادی را به عمر طولانی در ذلت ترجیح میدهند 

(5داما داما گول اولار - دادا دادا هیچ اولار

شرح : با چکه چکه کردن استخر ( دریاچه ) درست می شود و با مزه مزه کردن هیچ ( تمام ) می شود.

معادل : قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود در فارسی می باشد .

نظرات 5 + ارسال نظر
زهره چهارشنبه 23 تیر 1389 ساعت 19:12

چوخ ممنون .الان چند کلمه جدید به دایره لغات ترکیم اضافه شد.

خواهش میکنم گلم
سعی میکنم بازم تو یاد گرفتن ترکی کمکت کنم.

صدف چهارشنبه 23 تیر 1389 ساعت 21:36 http://www.asantabligh.ir

سلام خوبی وبلاگ قشنگی داری ،اگه خواستی یه سری به سایت های من بزن اگه خواستی با من تبادل لینک کنی به این آدرس مراجعه کن گلم http://istgah.asantabligh.com/tabdol1.php واگه هم خواستی آمار ورتبه وبلاگ خودتو بترکونی حتما به این سایت مراجعه کن 100% رایگان هستش و می تونی به راحتی آمار بازدید وبلاگ خودتو افزایش بدی هرچقدر دلت بخواد مرسی http://asanrank.com

پروانه پنج‌شنبه 24 تیر 1389 ساعت 07:16

سلام سهیلا جونم.چندتاشو تمرین میکنم یاد بگیرم وقتی برگشتیم امتحان بگیر ازم!!مرسی گلم

حتما عزیزم

شکوفه شنبه 2 مرداد 1389 ساعت 03:49

سلام جالب بود ولی من که از رو هم به زور خوندمشون.مرسی

سلام عزیزم.همین که خوندی کافیه.اگه دوست داشته باشی بعدا میتونم واسه یاد گرفتنش بهت کمک کنم

دکتر ابرام شنبه 21 اسفند 1389 ساعت 08:42 http://azartiractor.com

با عرض سلام
بسیار عالی است
آماده تبادل لینک با شما دوستانن گرامی هستم
با تشکر
دکتر ابرام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد